Week 1 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Vanity - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Vanity - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Vanity

Blijf op de hoogte en volg Vanity

26 November 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag 7 woensdag 26 november
Derde werkdag
In de ochtend kregen we bericht dat we later mochten beginnen met werken. We mochten om 10 uur beginnen in plaats van 9 uur. Ik ben met Megan in gesprek gegaan over het feit dat TLC 24 december sluit en niet de 15de. Megan heeft dit om kunnen boeken voor mij. De 1,5 week dat ik plotseling vrij ben heb ik besloten om een tour te doen van een paar dagen.
Vervolgens ben ik naar mijn werk gegaan. Aangekomen op het werk kregen we een training. We kregen een training hoe we konden signaleren of kinderen emotioneel, psychisch, seksueel, structureel mishandeld zijn, verwaarloosd of kinderarbeid aanwezig is. Na 3 uur training zijn we naar het politiebureau gegaan. We hebben gekeken hoe het politiebureau eruit ziet, de gevangenis gezien en hoe alles in zijn werk gaat als ouders worden opgepakt en dergelijke. Om half 2 waren we klaar en mochten we naar huis.

In het vrijwilligershuis zitten merendeels mensen uit de USA. Vandaag is het thanksgiving en is er afgesproken om dit te gaan vieren. Na het werk zijn 3 vrijwilligers en ik naar de supermarkt gegaan om thanksgiving inkopen te doen. We dineren met 14 personen. Dit is moeilijk in de schatten hoeveel je dan van alles nodig hebt. Dit zou mijn eerste thanksgiving zijn. Super gaaf om een keer mee te maken. De mensen in het huis die nog nooit thanksgiving hebben gevierd hoefde niet te koken, want die wisten niet hoe het gemaakt moest worden. Het was een super gezellige avond en dit zouden we ook in Nederland moeten vieren. Het lijkt op kerst, maar is toch net even een ander gevoel. Gaaf om meegemaakt te hebben.

Dag 8 donderdag 27 november
Vierde werkdag
Dit was mijn vierde werkdag en daarbij de laatste van deze week. Vandaag kregen de kinderen hun diploma. De zomer begint hier en de kinderen hebben 6 weken zomervakantie. De kinderen studeren dan ook af voor de zomer. Voordat de kinderen kwamen hebben we alles mooi gemaakt rondom het pand. We hebben ballonen opgehangen, afstudeer hoedjes gemaakt voor de kindjes, bloemen geplukt en op tafel gezet en het eten klaargemaakt. Toen de kinderen kwamen hebben we de hoedjes bij de kinderen opgedaan. Er waren twee ouders aanwezig van alle kinderen. Het was een geslaagd feestje geworden voor de kinderen. Na het afstuderen van de kinderen rond 1 uur hebben we alles schoongemaakt. Vervolgens hebben we de kinderen terug gebracht naar hun huis. Gek om te zien dat deze kinderen in een township wonen waar geen water of elektriciteit is. Daarnaast waren er geen ouders aanwezig alleen kinderen in deze gemeenschap. Er liepen zo 40 kinderen rond groot en klein. De ouders zijn geld aan het bedelen of op pad en laten de kinderen achter.
In de avond zijn we met ze alle uitgegaan, omdat een vrijwilliger maandag weggaat. In de stad was het super druk, omdat de jongeren ook waren afgestudeerd. Het was een drukke en gezellige avond.

Dag 9 vrijdag 29 november
Vandaag was ik heerlijk vrij. In de ochtend ben ik bij het zwembad gaan liggen om te zonnen. Het is nu rond de 30 graden in Afrika. Om 1 uur ben ik naar het stadion van Afrika gegaan voor een tour. We werden rondgeleid door het hele stadion en iemand vertelde verschillende dingen over het stadion. Ik heb nooit geweten dat er een politiebureau is in het stadion. Daarnaast is er een test kamer, zodat de voetballers kunnen worden getest op drugs. Naast deze kamer is een andere kamer waar ze moeten wachten op de uitslag. Gaaf om te horen en zien wat er nog meer is in een stadion. Op 6 december is er een festival in het stadion. Hetzelfde idee als gay pride, dus hier gaan we natuurlijk naartoe. Na de rondleiding zijn we naar lionshead gegaan, maar we hebben de berg niet beklommen. Dit ga ik een andere keer doen. Wat een uitzicht was er vanaf het punt waar we stonden. We zijn gaan zitten op een steen om vervolgens te genieten van het uitzicht. In de avond heb ik niet veel gedaan. We hebben vis gehaald voor het avondeten. En daarna hebben we niet veel meer gedaan.

Ik zal niet elke dag iets op mijn blog zetten, want dat red ik niet. Soms is er zoveel te doen op een dag dat het niet haalbaar is elke dag iets op mijn blog te zetten:D.

  • 02 December 2014 - 02:45

    Jacqueline:

    Hoi Vanity, wat leuk om jouw eerste berichten te lezen! De foto's geven een goed beeld van de plek waar jij nu bent. Je hebt al heel wat meegemaakt. Ben benieuwd naar je verdere ontwikkelingen. Groetjes uit Haarlem van Jacqueline ( Ferm)

  • 03 December 2014 - 15:54

    Robin:

    Leuk schatje om te lezen! En dat je zo geniet.. Geweldig! Ik lees snel weer je blog! Dikke kus love you

  • 03 December 2014 - 16:23

    Aniecja:

    Hoii Vanity!!! Wat leuk dat je dit doet!! Hele leuke foto's ook, en het is inderdaad erg leuk om te lezen!! Groetjes Aniecja!! :D

  • 05 December 2014 - 09:48

    Collega's Ferm :

    Hai lieve Vanity
    Leuk om je verslagen te lezen en foto's te zien!!
    Geniet van de mooie bijzondere tijd daar.
    Gr Collega's van Ferm

  • 04 Februari 2015 - 21:20

    Vanity :

    Hooi jacqueline,

    Ja super veel meegemaakt en zoals je ziet loop ik daardoor ook wat achter met mijn blig haha. maar ik ga er weer tegenaan, want ik heb wel mee geschreven ik ga het deze week en volgende week erop zetten:D.

    Lief al die berichtjes. Veel leesplezier want er gaat zeker weer wat komen!1

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vanity

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 7816

Voorgaande reizen:

20 November 2014 - 30 November -0001

Vrijwilligerswerk en Reizen in Afrika

Landen bezocht: