Week 6 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Vanity - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Vanity - WaarBenJij.nu

Week 6

Door: Vanity Veraar

Blijf op de hoogte en volg Vanity

29 December 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag 40 maandag 29 december
Niks gedaan lekker in de zon gelegen.

Dag 41 dinsdag 30 december
Vandaag heb ik niks gedaan. Wat dingetjes geregeld mail etc. en naar de bioscoop gegaan in de avond.

Dag 42 woensdag 31 december
Vandaag heb ik met twee vrijwilligers in het Kirstenbosch gehiked. dit was meer wandelen dan een berg beklimmen, maar erg groen en mooi. Leuk om ook eens gedaan te hebben. Na het beklimmen van de berg heb ik boodschappen gedaan en ben ik lekker uit gaan rusten voor vanavond in het zonnetje. Ik ben eerst met de 2 oosterrijkers naar waterfront gegaan. Vervolgens ben ik van waterfront naar een straat feest gegaan. Wat een gedoe om daar te komen. Het stond helemaal vast. We waren om 22.30 bij waterfront weggegaan, omdat het anders te druk wordt met mensen die ook een taxi wilde. We hadden al een taxi gebeld die steeds zei dat hij er bijna was. 3 uur verder nog niet. Oeh ik was zo boos daar ging mijn avond. Uiteindelijk een andere taxi gevonden en we waren op het feestje aangekomen. Toen ik zag waar het was hadden we beter kunnen lopen. Dat zou 20 minuten hebben geduurd, maar als je alles van te voren weet. Ik heb alsnog een top avond gehad.

Dag 43 donderdag 1 januari
Niks gedaan lekker in bed gelegen de halve dag en in de avond pizza besteld mmmmm.

Dag 44 vrijdag 2 januari
Vandaag ben ik met een vrijwilliger naar de greenmarket sguare gegaan. Gezellig dagje zo. Toen ik terug kwam zag ik de eigenaar van AVIVA. Ik gaf aan dat ik blij was hem te zien, want dit was mijn laatste dag bij aviva en ik had nog steeds niet het geld terug. Hij gaf aan gedacht te hebben een mail te hebben gestuurd, maar dit was niet het geval. Ik vond dit een stom smoesje, omdat ik weet hoe vaak megan ervoor heeft gebeld. Uiteindelijk heb ik die dag mijn geld terug gekregen. Nooit meer aviva voor mij. Er zijn veel dingen fout gegaan en dit vindt ik erg jammer. Ze hebben verkeerde informatie doorgegeven en ik heb niet dat gedaan zoals in het programma beschreven stond. Toen ik begon met werken bij TLC was de outreach project afgelopen, vanwege de vakantie. Dit is mij niet verteld. Daarnaast heb ik nog nadrukkelijk nagevraagd of ik door werk in de vakantie en zei gaven aan ja. Dit was niet het geval ik heb 4,5 week vrijwilligerswerk gedaan in plaats van 6 weken. Daarnaast is het verblijf niet naast de stad zoals ze aangeven maar het is 45 minuten met de bus. Het heeft mij dus allemaal meer gekost dan gepland door het telkens reizen. Hiernaast heb ik toch veel dingen geleerd, gezien en ervaren. Ik heb alleen niet dat eruit gehaald waarvan ik dacht dat ik eruti zou halen. Dit komt, omdat je niet intensief met de kinderen bezig bent geweest, ze herkennen je daardoor niet en je kan geen band opbouwen.

Dag 45 zaterdag 3 januari
Vandaag ben ik samen met drie meiden om 10.00 uur naar de tafelberg gegaan om te beklimmen. Dit duurt altijd de halve dag. In de avond thuisgekomen rond 18.00 uur heb ik een pizza besteld en nog snel de kleine dingetjes in mijn tas ingepakt. Om 22.00 uur werd ik opgehaald door de chauffeur van Aviva. Deze meneer heeft mij naar het vliegveld toegebracht. Op het vliegveld aangekomen ben ik gaan zitten, wachtende op mijn ouders. Op dit vliegveld zie je de mensen uit het vliegtuig komen, doordat het van glas is. En ja hoor ik zag mijn ouders jeeeeejjjj super enthousiast en ik heb heel veel zin in wat ons de aankomende tijd te wachten staat. Het duurde super lang voordat ze de douane uitkwamen. Ze kwamen als 1 van de eerste uit het vliegtuig, maar als laatste uit de gate. Ik was blij om ze weer te zien en vast te houden. Toch gek! We hadden een auto gehuurd, dus eerst moesten we deze ophalen, maar zoals gewoonlijk verliep dit niet soepel. Het duurde een uur voordat we de auto hadden, omdat er een andere naam op het factuur stond dan waar we moesten zijn. Gelukkig toch gelukt en zijn we naar ons verblijf gegaan.

Dag 46 zondag 4 januari
Ah wat was ik blij dat mijn ouders er waren. Wat heb ik hier naar uit gekeken. Ik had voor elke dag gepland wat we konden doen, zodat ze het mooie en meeste van Zuid-Afrika zouden meekrijgen. We hebben in de ochtend heerlijk ontbeten. We zijn vervolgens eerst naar een backpacker voor mij gaan zoeken, omdat er geen plek was voor mij in het hostel waar mijn ouder verblijven. We hadden een plekje gevonden dicht bij het hostel van mijn ouders. We zijn vervolgens naar Waterfront gelopen, want mijn ouders houden van zee en havens, dus dit was de perfecte plek. We hebben hier heerlijk rondgelopen, zeeleeuwen gezien en wat gedronken. Rond de middag zijn we terug naar het hostel gelopen, maar we zagen een super leuk tentje vlak naast het water. Hier hebben we wat geluncht. Na de lunch hebben we de auto gepakt om naar het Kirstenbosch te gaan. Hier was ik zelf ook nog niet geweest. Wauw wat was dit mooi en super veel groen. We hebben hier heerlijk genoten van de natuur en elkaar. Er stond ook een super mooie boom. Ik vond het een elven boom. Onze voeten waren op hierna. We zijn vanaf hier naar Campsbay gereden, want hier kan je super lekkere vis eten en het is aan het strand. En mijn ouders houden van het strand dus de perfecte plek om de eerste dag te dineren. Ah wat was ik blij dat ze er waren en dit kan ik nog wel 100 keer in mijn verhaal schrijven. Het is zo leuk om mijn ervaringen met mijn ouders te kunnen delen, iemand waarmee je een band mee hebt vanuit Nederland. Je deelt het met de mensen in Kaapstad alle vrijwilligers etc., maar dit is toch anders. Ik vond het super dat mijn ouders er waren, maar miste mijn zus hierin wel om ook haar dit te laten ervaren en genieten van de stad. We hebben gezellig gegeten, geklets en van het uitzicht genoten. In de avond terug bij het hostel zag ik dat de maan een soort regenboog om zich heen hand. Super mooi en nog geen een keer gezien. Rond 22.30 heeft mijn vader mij bij mijn backpackers hostel afgezet. En hij zou mij de volgende dag weer ophalen. Super super lief!.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vanity

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 7812

Voorgaande reizen:

20 November 2014 - 30 November -0001

Vrijwilligerswerk en Reizen in Afrika

Landen bezocht: